1. Definície pojmov
„Predávajúci“ – Michal Richtárech
Miesto podnikania: Ivanovce 85
913 05 Ivanovce
Živnostenský register č.350-39620 OÚ Trenčín.
„Internetový obchod“ – je server na adrese www.foto-atelier.sk,
prostredníctvom ktorého Predávajúci predáva Tovar. Internetový obchod realizuje
predaj Tovaru iba prostredníctvom internetu u uvedeného serveru.
„Tovar“ – hnuteľná vec, ktorá je ponúkaná k nákupu v Internetovom
obchode. Každá hnuteľná vec je v ponuke Internetového obchodu označená názvom a
číslom pre objednávku a je zobrazená na fotografii. Táto fotografia je iba
ilustračná s tým, že najmä nezohľadňuje všetky farebné či veľkostné varianty, v
ktorých je Tovar v Internetovom obchode ponúkaný. U každého Tovaru je uvedená
takisto jeho špecifikácia a vlastnosti významné pre spotrebiteľa, poprípade
tiež farebné a veľkostné prevedenie a ďalšie parametre a vlastnosti Tovaru.
„Kupujúci“ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá prostredníctvom
Internetového obchodu uzatvorí Kúpnu zmluvu s Predávajúcim, ktorej predmetom je
dodávka Tovaru. Kupujúci môže byť Spotrebiteľom alebo Podnikateľom.
„Podnikateľ“ – Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení Kúpnej
zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
„Spotrebiteľ“ – Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení Kúpnej
zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
„Kúpna zmluva“ – Zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim
prostredníctvom Internetového obchodu, ktorej predmetom je dodanie Tovaru za
Kúpnu cenu. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku. Kúpna zmluva,
jej vznik, platnosť a následky neplatnosti, a všetky záväzky vyplývajúce z
Kúpnej zmluvy sa spravujú slovenským právom.
V prípade, že je Kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom,
spravuje sa táto zmluva a aj právne vzťahy s ňou súvisiace príslušnými
ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších
predpisov (ďalej iba „ObčZ“), najmä ustanovením § 588 a nasledujúcich a § 52 a
nasledujúcich. V prípade, že je Kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a
Podnikateľom, spravuje sa táto zmluva a aj právne vzťahy s ňou súvisiace
príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník, v znení
neskorších predpisov (ďalej iba „ObchZ“), najmä ustanovením § 409 a
nasledujúcich. Zmluvné strany výslovne vylučujú aplikáciu Dohovoru OSN o
zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor).
„Predmet predaja“ – Tovar vybraný Kupujúcim z ponuky Internetového
obchodu, ktorý Kupujúci kupuje na základe Kúpnej zmluvy.
„Kúpna cena“ – peňažná čiastka vyjadrená v mene euro, ktorá je
úplatou za dodanie Tovaru. Kúpna cena sa skladá z ceny, ktorá je uvedená v
ponuke Internetového obchodu u Tovaru (Predávajúci nie je platca DPH). Druhou
zložkou Kúpnej ceny sú náklady na odoslanie Tovaru vyjadrené paušálnou sumou. V
Kúpnej zmluve sa Kupujúci zaväzuje Predávajúcemu túto Kúpnu cenu zaplatiť.
„Miesto určenia“ – miesto, ktoré Kupujúci označí pri uzatváraní
Kúpnej zmluvy ako miesto, kde má byť Predávajúcim odoslaný Predmet predaja a
ktoré je špecifikované nasledujúcimi údajmi: meno obce, meno územného správneho
celku (okres, kraj), pokiaľ je to potrebné ku špecifikácii obce, meno ulice,
číslo súpisné alebo číslo evidenčné, ak sú pridelené, smerovacie číslo, štát.
Predávajúci dodáva Tovar prostredníctvom Internetového obchodu iba na území
Slovenskej republiky.
„Kuriérna služba“ – tretia osoba (podnikateľ), ktorá je v zmluvnom
vzťahu s Predávajúcim a zabezpečuje prepravu Predmetu predaja pre Kupujúceho do
Miesta určenia.
2. Úvodné ustanovenia
2.1 Na základe Kúpnej zmluvy
sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu Predmet predaja a Kupujúci sa zaväzuje
Predmet predaja prevziať a zaplatiť za tento Predmet predaja Predávajúcemu
Kúpnu cenu.
2.2 Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti Predávajúceho a
Kupujúceho z Kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom Internetového obchodu a
sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy.
2.3 Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto obchodné podmienky.
3. Pravidlá využívania Internetového obchodu
3.1. Odoslaním
objednávky na Internetovom obchode eshop.foto-atelier.sk Kupujúci vyjadruje
súhlas s obsahom týchto Všeobecných obchodných podmienok a berie na vedomie, že
všetky zmluvy uzatvárané prostredníctvom Internetového obchodu sa budú spravovať
týmito podmienkami.
3.2. Predávajúci môže zbaviť Kupujúceho práva k využívaniu Internetového
obchodu a takisto aj obmedziť prístup k časti alebo celku jeho dát uvedených v
Internetovom obchode s okamžitým účinkom v prípade porušenia týchto obchodných podmienok
a zvlášť ak Kupujúci:
- a) poskytol v priebehu registrácie nepravdivé, nepresné alebo neaktuálne údaje a uviedol tak do omylu tretie osoby alebo porušil ich práva,
- b) prostredníctvom Internetového obchodu porušil osobnostné práva tretích osôb,
- c) dopustil sa iného jednania, ktoré podľa Internetového obchodu eshop.foto-atelier.sk je v rozpore s platnými právnymi predpismi alebo všeobecnými podmienkami využívania siete internet alebo ako jednanie spôsobujúce škodu záujmom Predávajúceho.
3.3. Kupujúci,
ktorý bol zbavený práva k užívaniu Internetového obchodu, nemôže vykonať
opätovnú registráciu bez predchádzajúceho súhlasu Predávajúceho.
3.4. Za účelom zaistenia bezpečného predávania správ a informácii v rámci
služieb poskytovaných Internetovým obchodom, eshop.foto-atelier.sk učiní technické a organizačné opatrenia
primerané ohrozeniu bezpečnosti poskytovaných služieb, najmä opatrenia slúžiace
k zamedzeniu neoprávneným osobám v získavaní a modifikácii osobných dát posielaných
v sieti internet.
3.5. Kupujúci v rámci Internetového obchodu www.foto-atelier.sk nesmie:
- a) dodávať a predávať obsah, ktorý nie je v súlade s právnymi predpismi, napríklad obsah propagujúci násilie, hanobiaci alebo porušujúci osobnostné práva a iné práva tretích osôb,
- b) využívať Internetový obchod spôsobom, ktorý narušuje jeho fungovanie,
- c) rozosielať alebo umiestňovať v rámci Internetového obchodu nevyžiadané obchodné informácie (spamy),
- d) využívať Internetový obchod spôsobom zaťažujúcim ostatných Kupujúcich a eshop.foto-atelier.sk
3.6. Kupujúci je zaviazaný najmä k:
- a) využívaniu všetkého obsahu umiestneného v rámci Internetového obchodu iba pre vlastné účely,
- b) využívaniu Internetového obchodu spôsobom, ktorý je v súlade so zákonmi platnými na území Slovenskej republiky, ustanoveniami týchto obchodných podmienok a taktiež v súlade so všeobecnými pravidlami používania siete internet.
4. Proces uzatvárania zmluvy
4.1. Predmetom
uzatvorenia Kúpnej zmluvy sú polygrafické materiály a služby, ktorých
vlastnosti boli určené Kupujúcim v priebehu procesu nákupu.
4.2. Za účelom realizácie nákupu je nevyhnutné navštíviť stránky www.foto-atelier.sk
(eshop.foto-atelier.sk), vybrať si produkt a jeho parametre pomocou
jednotlivých úkonov znázorňovaných na obrazovke a zadať objednávku.
4.3. Po kliknutí na nápis „pokladňa“ bude Kupujúci odoslaný na stránku
„objednávky”, kde si môže zvoliť spôsob platby, spôsob doručenia a takisto
uviesť adresy, na ktoré má byť zaslaná zásielka s Objednávkou.
4.4. Kliknutie na nápis „objednať s povinnosťou platby“ spôsobí vygenerovanie
e-mailu, ktorý bude odoslaný na adresu uvedenú pri registrácií. Správa je
ponukou uzatvorenia Kúpnej zmluvy a obsahuje zhrnutie zadanej Objednávky a
najmä:
- a) Predmet Objednávky a jej číslo,
- b) celkovú cenu za objednávané produkty alebo služby,
- c) zvolený spôsob úhrady a dodanie,
- d) adresu, na ktorú eshop.foto-atelier.sk dodá zásielku.
4.5. Objednávka
bude odovzdaná k realizácii, ak Kupujúci akceptuje všetky zaslané grafické
súbory a čiastka na úhradu zákazky bude pripísaná na účet predávajúceho (v
prípade Kúpnej ceny hradenej prevodom).
4.6. V súlade s Obchodnými podmienkami dohodnutými medzi Kupujúcim a
Predávajúcim sa od okamihu, kedy budú Kupujúcim akceptované odoslané grafické
súbory, Kupujúci potvrdí vybranú formu platby alebo platba bude zaúčtovaná,
prípadne realizovaná prostredníctvom integrovaného platobného systému, stáva sa
ponuka k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy pre Kupujúceho záväznou.
4.7. S ohľadom na skutočnosť, že vlastnosti produktov objednávaných v rámci
Internetového obchodu sú presne dané, individuálne určené, upravované podľa
potreby Kupujúceho a zhotovované na zákazku, nemôže Kupujúci po odovzdaní
zákazky k vyhotoveniu od zmluvy odstúpiť.
4.8. Kupujúci môže stornovať Objednávku uhradenú prevodom, avšak iba do doby
akceptácie grafických súborov.
4.9. Kupujúci, ktorý uhradil stornovanú Objednávku prevodom, dostane v priebehu
14-tich pracovných dní finančné prostriedky naspäť, avšak táto čiastka bude
redukovaná o administratívne náklady spojené s činnosťami, ktoré musel
Predávajúci uskutočniť, aby stornoval zahájený proces realizácie objednávky.
Uvedené náklady predstavujú sumu 20% z Kúpnej ceny. Predávajúci následne
vystaví dobropis, ktorý redukuje hodnotu Objednávky.
4.10. Objednávky je možné zadávať 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
5. Dodanie Tovaru
5.1 Predávajúci sa zaväzuje dodať Predmet predaja Kupujúcemu spoločne so všetkými súčasťami, poprípade príslušenstvom, podľa Kúpnej zmluvy. Predávajúci zaisťuje odoslanie Predmetu predaja pre Kupujúceho Slovenskou poštou formou listu/balíka alebo listovej/balíkovej dobierky, prípadne kuriérom.
5.2 Dodaný Predmet predaja je
Kupujúci povinný prevziať, ak nestanoví tieto obchodné podmienky inak.
5.3 Kupujúci je povinný označiť v objednávkovom formulári Miesto určenia. Takto
stanovené Miesto určenia je možné po uzatvorení Kúpnej zmluvy zmeniť len po
dohode s Predávajúcim. Predávajúci zaisťuje odoslanie Predmetu predaja do
Miesta určenia a Kupujúci je povinný prevziať Predmet predaja v Mieste určenia.
Všetky náklady súvisiace s prepravou Predmetu predaja do Miesta určenia hradí
Kupujúci paušálnou čiastkou, ktorá tvorí súčasť Kúpnej ceny, a to podľa cenníka
uvedeného na stránkach Internetového obchodu.
5.4 Pri prevzatí Predmetu predaja od Kuriérnej služby je Kupujúci povinný
skontrolovať neporušenosť obalu Predmetu predaja s tým, že pokiaľ pri kontrole
zistí, že obal je porušený alebo zásielka obsahujúca Predmet predaja je inak
poškodená alebo zdeformovaná, nesmie zásielku obsahujúcu Predmet predaja
prevziať a je povinný so zamestnancom Kuriérnej služby spísať protokol. V
prípade, že zásielka nejaví znaky vonkajšieho poškodenia, je Kupujúci povinný v
prítomnosti zamestnanca Kuriérnej služby zásielku otvoriť a vykonať kontrolu
Predmetu predaja, najmä preveriť, či Predmet predaja aj daňový doklad
zodpovedajú objednávke a či je Predmet predaja bez zjavných vád. V prípade
akéhokoľvek nesúladu Predmetu predaja, poprípade priložených dokladov, s
objednávkou je Kupujúci povinný spísať so zamestnancom Kuriérnej služby
protokol. Kupujúci je povinný uschovať si kópiu protokolu.
5.5 Ak odmietne Kupujúci prevziať zásielku podľa predchádzajúceho odseku, je
povinný Predávajúceho ihneď informovať o dôvodoch, prečo Predmet predaja
neprevzal. Predávajúci je oprávnený dodať Kupujúcemu náhradné plnenie do
30-tich dní odo dňa, kedy bolo Kupujúcim oprávnene odmietnuté prevzatie
Predmetu predaja. V prípade, že zásielka obsahujúca Predmet predaja nevykazuje
žiadne znaky vonkajšieho poškodenia alebo deformácie a takisto pri kontrole
nebol zistený žiadny nesúlad s objednávkou, avšak po prevzatí zásielky
Kupujúcim vyjde najavo, že Predmet predaja má vadu a táto vada mohla byť
spôsobená pri preprave zásielky, je Kupujúci povinný túto skutočnosť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však do dvoch pracovných dní odo dňa, kedy
zásielku prevzal, oznámiť Predávajúcemu, inak na skutočnosť, že vada mohla vzniknúť
pri preprave Predmetu predaja, nebude brať na zreteľ. V ďalšom sú nároky
Kupujúceho riešené v reklamačnom konaní.
5.6 V prípade, že nesúlad zásielky s objednávkou spočíva v tom, že je dodané
menšie množstvo Tovaru, nie je Kupujúci oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky.
Predávajúci je v tomto prípade povinný dodať Kupujúcemu chýbajúci Tovar bez
zbytočného odkladu potom, kedy je mu zo strany Kupujúceho množstevná vada
oznámená. Pokiaľ nie je možné zvyšok Tovaru v primeranej dobe Kupujúcemu dodať
alebo Kupujúci o dodanie zvyšku Tovaru nemá záujem, je Kupujúci aj Predávajúci
oprávnený ohľadne časti Predmetu plnenia, ktorá nebola dodaná, od zmluvy
odstúpiť.
5.7 V prípade, že Kupujúci odmietol prevziať zásielku obsahujúcu Predmet
predaja, hoci k tomu nebol žiadny z dôvodov stanovených vyššie v ods. 4.4, je
Predávajúci oprávnený odoslať Predmet predaja Kupujúcemu opätovne s tým, že
Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu všetky vynaložené náklady v
súvislosti s opakovaným odoslaním. Tieto ďalšie náklady je Kupujúci povinný
uhradiť Predávajúcemu pri prevzatí Predmetu predaja.
6. Doba dodania
6.1 Doba dodania
je určená pre každý produkt zvlášť a je uvedená na stránkach Internetového
obchodu. Kupujúci má povinnosť oboznámiť sa s termínmi dodania uverejnenými na
stránkach Internetového obchodu. Predávajúci sa zaväzuje vyvinúť maximálne
úsilie, aby zákazka bola vyhotovená a odoslaná v uvedenom termíne. Predávajúci
pripúšťa možnosť oneskoreného vyhotovenia zákazky, ktorá vznikla z príčin
nezávislých na Predávajúcom – jedná sa mimo iné o zásah vyššej moci, prerušenie
dodávky elektriny, internetového pripojenia, poruchy strojov Predávajúceho a
ďalších. V prípade meškania s vyhotovením zákazky, ktoré vzniklo z uvedených
príčin nezávislých na Predávajúcom, Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za škodu
spôsobenú meškaním v dodaní Tovaru.
6.2 Do lehoty pre dodanie Predmetu predaja sa započítava iba doba od
uzatvorenia Kúpnej zmluvy do okamihu odoslania Predmetu predaja Kupujúcemu,
teda jeho odovzdanie Slovenskej pošte alebo Kuriérnej službe k preprave pre
Kupujúceho.
7. Prechod nebezpečenstva škody na Predmete predaja a prechod vlastníckeho práva
7.1
Nebezpečenstvo škody na Predmete predaja prechádza z Predávajúceho na
Kupujúceho v okamihu prevzatia Predmetu predaja Kupujúcim. Avšak ak Kupujúci v
rozpore s Kúpnou zmluvou dodaný Predmet predaja neprevezme, prechádza
nebezpečenstvo škody na Predmete predaja v okamihu, kedy Kupujúci odmietol
prevziať Predmet predaja alebo inak dodaný Predmet predaja neprevzal.
7.2 Vlastnícke právo k Predmetu predaja prechádza z Predávajúceho na Kupujúceho
v okamihu prevzatia Predmetu predaja Kupujúcim.
8. Kúpna cena a platobné podmienky
8.1 Ceny výrobkov
sú uvedené v euro a sú v nich zahrnuté: náklady spojené s obsluhou zákazky,
náklady spojené s výrobou, balením a obalom, ak v popise výrobku nebolo uvedené
inak. Uvedené ceny nezahrňujú dodatočné náklady neštandardných variant, takých
ako: doplatky za určenie hodín doručenia, doplatky za odoslanie na niekoľké
adresy súčasne.
8.2 Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu dohodnutú Kúpnu cenu, niektorým
z nasledujúcich spôsobov:
bankový prevod,
hotovosť pri prevzatí.
8.3 Predávajúci nenesie zodpovednosť za omeškanie, ktoré je dôsledkom
oneskoreného odoslania dát prostredníctvom integrovaného platobného systému.
Súčasne Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby súvisiace s fungovaním
integrovaného platobného systému, ak v dôsledku takejto chyby nedošlo k
uzatvoreniu Kúpnej zmluvy a Kupujúci mal možnosť preveriť si správnosť prevedenia
platobnej transakcie podľa údajov uvedených v systéme.
9. Odstúpenie od zmluvy
9.1 Predávajúci a
Kupujúci sú oprávnení odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch stanovených zákonom
alebo Kúpnou zmluvou.
9.2 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak vyjde po uzatvorení zmluvy
najavo, že dodanie Predmetu plnenia nie je možné, lebo Predmet predaja
neexistuje a nie je možné ho získať alebo dodanie Predmetu predaja síce je
možné, ale len za vyššiu cenu, s vyššími trovami alebo s inými ťažkosťami alebo
plnenie nie je možné poskytnúť v lehote stanovenej v Kúpnej zmluve.
9.3 Ak Predávajúci alebo Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, potom má Kupujúci
nárok na vrátenie zaplatenej kúpnej ceny po zarátaní prípadných pohľadávok
Predávajúceho bezhotovostným prevodom na bankový účet Kupujúceho uvedený v
Kúpnej zmluve, poprípade ak tento účet nebol v Kúpnej zmluve uvedený a Kupujúci
ho Predávajúcemu neoznámi v oznámení o odstúpení od zmluvy alebo bez zbytočného
odkladu potom, kedy mu bolo Predávajúcim oznámené odstúpenie od zmluvy,
poštovou poukážkou zaslanou na adresu Kupujúceho.
9.4 Kupujúci má v dôsledku odstúpenia od zmluvy povinnosť vrátiť Predávajúcemu
Predmet predaja, ak ho prevzal. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu Kúpnu
cenu do 30 dní odo dňa účinnosti odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, než mu
bude vrátený Predmet predaja zo strany Kupujúceho.
10. Zvláštne ustanovenie o odstúpení od zmluvy Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom
10.1 Kupujúci,
ktorý je Spotrebiteľom, má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
a bez akejkoľvek sankcie do 7 pracovných dní od prevzatia plnenia.
10.2 Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmlúv:
- a) na poskytovanie služieb, ak s ich plnením bolo s jeho súhlasom začaté pred uplynutím lehoty 14 dní od prevzatia plnenia,
- b) na dodávku Tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí na odchýlkach finančného trhu nezávisle na vôli dodávateľa,
- c) na dodávku Tovaru upraveného podľa želania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, ako aj Tovaru, ktorý je náchylný ku rýchlej skaze, opotrebeniu alebo zastaraniu,
10.3 Kupujúci je
povinný bezodkladne oznámiť Predávajúcemu, že odstupuje od zmluvy. Oznámenie
musí dôjsť Predávajúcemu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia plnenia. Kupujúci je
povinný vrátiť Predávajúcemu Predmet predaja v stave, v akom ho prevzal, teda v
pôvodnom obale a nepoužitý a nepoškodený spoločne so všetkými súčasťami,
príslušenstvom a dokumentáciou. Vrátenie Predmetu predaja zaisťuje Kupujúci
jeho odoslaním na adresu Predávajúceho uvedenú v čl. 1.
10.4 Všetky trovy súvisiace s vrátením Predmetu predaja Predávajúcemu znáša
Kupujúci. Prijatie zásielky na účet Predávajúceho je Predávajúci oprávnený
odmietnuť. Predávajúci má ďalej nárok na náhradu všetkých skutočne vynaložených
trov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vrátením Predmetu predaja Kupujúcim,
najmä potom trovy súvisiace s odoslaním Predmetu predaja Kupujúcemu.
Predávajúci má právo započítať si svoju pohľadávku s Kupujúcim z titulu náhrady
skutočne vynaložených trov proti pohľadávke Kupujúceho na vrátenie Kúpnej ceny.
10.5 Predávajúci vráti Kupujúcemu zaplatenú Kúpnu cenu po započítaní
vynaložených trov podľa predchádzajúceho odseku, bezhotovostným prevodom na
bankový účet Kupujúceho uvedený v Kúpnej zmluve, poprípade pokiaľ tento účet
nebol v Kúpnej zmluve uvedený a Kupujúci ho Predávajúcemu neuviedol v oznámení
o odstúpení od zmluvy, poštovou poukážkou zaslanou na adresu Kupujúceho.
Predávajúci vráti Kupujúcemu Kúpnu cenu zníženú o vynaložené trovy bez
zbytočného odkladu potom, čo bol zo strany Kupujúceho Predmet predaja vrátený,
najneskôr však do 30 dní odo dňa, kedy Kupujúci od zmluvy účinne odstúpil, nie
však skoršie, než mu bude vrátený Predmet predaja zo strany Kupujúceho.
11. Spracovanie osobných údajov
11.1 Predávajúci
spracováva osobné údaje o Kupujúcom výlučne pre účely plnenia práv a povinností
podľa Kúpnej zmluvy. K inému spracovávaniu osobných údajov o Kupujúcom je
Predávajúci oprávnený iba so súhlasom Kupujúceho.
11.2 Uzavretím Kúpnej zmluvy vyjadruje Kupujúci súhlas na spracovávanie svojich
osobných údajov v nej uvedených pre obchodné a marketingové účely
Predávajúceho, ako aj pre obchodné a marketingové účely jeho obchodných a
marketingových partnerov. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Kupujúci
má právo kedykoľvek svoj súhlas písomne odvolať, ďalej má právo na prístup k
údajom, ktoré sa ho týkajú, právo požadovať opravu, doplnenie, zablokovanie
alebo zlikvidovanie osobných údajov. Ak si Kupujúci neželá, aby jeho osobné
dáta boli registrované v databáze Predávajúceho, je povinný tuto skutočnosť
Predávajúcemu oznámiť.
12. Materiály pre tlač
12.1. Predávajúci
nenesie zodpovednosť za prípadné porušenie autorských práv ani obsah materiálov
zaslaných Kupujúcim. Pokiaľ však zákazka bude mať obsah, ktorý je v rozpore so
zákonom alebo narušuje spoločenské normy, Predávajúci má právo odmietnuť jej
vyhotovenie.
12.2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vecné alebo pravopisné chyby, ktoré
sú obsiahnuté v grafickom projekte.
12.3. Materiály, ktoré Predávajúci dostáva od Kupujúceho, je potrebné pripraviť
podľa pokynov nachádzajúcich sa na Internetovom obchode.
12.4. V prípade rozporu medzi dátami zaslanými Kupujúcim a pokynmi umiestnenými
na Internetovom obchode bude Kupujúci o tejto skutočnosti neodkladne informovaný,
čo je totožné s podmienečným alebo negatívnym overením grafických súborov.
12.5. Predávajúci nenesie zodpovednosť za akceptáciu súborov Kupujúcim, ktoré
boli chybne pripravené k tlači, obsahujúcich napríklad nesprávne použitie
vrstiev, tlač bielou farbou apod. V prípade akceptácie takého súboru nasleduje
odovzdanie zákazky k vyhotoveniu.
12.6. Predávajúci nenesie zodpovednosť za omeškanie s vyhotovením zákazky,
ktoré vzniklo nedodaním správnych dát Kupujúcim.
12.7. Všetky dáta odoslané Predávajúcemu sú archivované po neurčitú dobu.
Výnimku predstavujú grafické súbory Kupujúcich, ktoré sú odstraňované po 3
mesiacoch od ich posledného využitia v zákazke.
13. Zodpovednosť za vady
13.1 Predávajúci zodpovedá
Kupujúcemu za vady Predmetu predaja, ak sa vyskytnú na Predmete predaja pri
prevzatí Tovaru, poprípade v záručnej dobe, podľa príslušných ustanovení
obchodného zákonníka, pokiaľ je Kupujúci Podnikateľom, a podľa príslušných
ustanovení občianskeho zákonníka, pokiaľ je Kupujúci Spotrebiteľom, a ďalej podľa
pravidiel stanovených v Kúpnej zmluve.
13.2 Kupujúci je povinný vykonať kontrolu Predmetu predaja pri prevzatiu
Predmetu predaja.
14. Reklamácie
14.1. Podmienkou prijatia reklamácie je vyplnenie reklamačného protokolu dostupného na eshop.foto-atelier.sk, alebo v predajni Foto-ateliér Nemšová.
14.2. Nahlásenie
reklamácie by malo obsahovať popis zistených nezhôd a takisto aj rozsah reklamačných
nárokov.
14.3. Konečný termín pre podanie reklamácie končí 14. pracovný deň odo dňa,
kedy Kupujúci dostane zásielku. V prípade, že je Kupujúci spotrebiteľom,
uplatnia sa reklamačné lehoty uvedené v občianskom zákonníku.
14.4. Predávajúci sa zaväzuje prorokovať reklamáciu v priebehu 4 pracovných dní
odo dňa jej nahlásenia. Hore uvedený termín je krajný pre poskytnutie odpovede,
ktorá je základom pre ďalší reklamačný postup. Za účelom ukončenia reklamačného
konania je prípustná situácia, kedy Kupujúci bude požiadaný o odoslanie časti
alebo celku Tovaru z uskutočnenej objednávky.
14.5. Reklamácie sú prijímané v rámci otváracích hodín prevádzky.
14.6. S ohľadom na technologické rozdiely medzi technológiou tlače a spôsobom
zobrazovania farieb väčšiny monitorov (v ktorých je využívaný farebný priestor
CMYK) porovnávanie farebnosti výtlačku s farebnosťou prezentovanou na monitore
je technologicky nesprávne. Absentujúca zhoda farebnosti výtlačku s obrazom na
monitore preto nemôže byť dôvodom pre nahlásenie reklamácie.
14.7. Predávajúci vynaloží všetko úsilie, aby sa v čo možnej najväčšej miere
zobrazili farby, ktoré sú prítomné v projektoch dodaných Kupujúcim. S ohľadom
na skutočnosť, že sa v procese tlače využíva veľké množstvo tlačiarenských
strojov, medzi ktorými existujú rozdiely pri zobrazovaní niektorých farieb, sa
pri tlačí toho istého projektu na rôznych strojoch môžu objaviť nepatrné
rozdiely vo farebnosti. Takáto situácia môže nastať pri dotlači. Tieto rozdiely
nemôžu byť dôvodom reklamácie výrobkov dodaných Predávajúcim.
14.12. V prípade skúmania nejednoznačných reklamácií si môže Predávajúci
vyžiadať od Kupujúceho vrátenie celého nákladu alebo jeho časti. Ak bude
reklamácia vybavená kladne – trovy spojené so zaslaním výtlačkov hradí
Predávajúci.
14.13. Reklamácie spojené s kvalitou kuriérskych zásielok budú preskúmané na
základe zápisu o škode, ktorý bol spísaný spoločne s kuriérom pri odbere
zásielky. Absencia zápisu škôd môže byť základom k zamietnutiu reklamácie
Predávajúcim.
14.14. Maximálna výška náhrady škody vzniknutej v dôsledku vady Predmetu Kúpnej
zmluvy uzatvorenej s Podnikateľom nemôže prevýšiť 100% hodnoty objednaného
Tovaru.
14.16. Predávajúci nesie zodpovednosť iba za vlastné úkony a opomenutia.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za dôsledky činností a opomenutí tretích osôb,
najmä za omeškanie v predávaní prostriedkov finančnými ústavami a dopravcami,
prostredníctvom ktorých bude uskutočňované doručovanie výrobkov Kupujúcemu.
15. Nahlásenie chyby funkčnosti Internetového obchodu
15.1. foto-atelier.sk prijíma opatrenia pre zaistenie celkom správneho fungovania Internetového obchodu, v takom rozsahu, aký vychádza z aktuálnych technických znalostí a zaväzuje sa odstrániť v čo možno najkratšom termíne všetky nedostatky nahlásené Kupujúcim.
15.2. Nedostatky spojené s fungovaním Internetového obchodu môže Kupujúci nahlásiť zaslaním e-mailu na adresu: fotoatelier.sk@gmail.com.
15.3. Pri nahlásení chyby systému je Kupujúci povinný uviesť druh a dátum výskytu nedostatkov.
16. Záverečné ustanovenie
Kúpna zmluva je uzatvorená prostredníctvom elektronických prostriedkov.